El proper divendres es compleix un any de la presentació de l'avió oficial del RCD Espanyol. A aquell acte, celebrat a l'aeroport de Girona, hi van ser presents el president de l'entitat, Daniel Sánchez Llibre; tots els futbolistes del primer equip excepte Iván de la Peña; i el propietari de l'avió i conseller de l'Espanyol, Sebastián Javier. Segons va informar la web de l'Espanyol, el Fokker 100, l'avió havia de ser "explotat per Gir Jet, que oferirà a l'Espanyol el millor preu de mercat perquè pugui ser explotat pel club". Javier va afegir que "els jugadors guanyaran en qualitat de vida i no haura d'anar amb tantes presses quan acabin els partits". A la web del club també es va recollir aquestes altres frases de Javier on deia que "espero que puguem realitzar tots els desplaçaments a la Lliga que queden i a la Copa de la UEFA. És un orgull per mi i els pericos poden disposar d'un avió".Malgrat que l'avió va ser estrenat poc després de la seva presentació en un viatge a A Coruña que el conjunt d'Ernesto Valverde va realitzar per disputar una eliminatòria de Copa, l'entitat espanyolista ha fet un ús més aviat escàs d'aquest aparell. Únicament en ocasions especials com el desplaçament a Bremen i Benfica per jugar els quarts de final i les semifinals de la Copa de la UEFA, respectivament, el primer equip de l'Espanyol ha utilitzat l'avió.Pel que fa a l'actual temporada, l'equip dirigit per Valverde encara no ha fet ús de l'avió, ja que fonts consultades per infoesports.com han assegurat que l'aparell només es farà servir per cites importants o bé per viatges fora del país. El motiu principal és l'elevat cost que suposa realitzar viatges amb aquest avió si no és en cites de gran trascendència, a l'igual que succeeix amb els vols xàrter, donat que en partits d'escassa rellevància l'ocupació de l'aparell és baixa, de manera que el vol no surt rendible i el club prefereix optar per altres alternatives.